Het A9-project omvat het verbreden van 10 km bestaande snelweg tussen de knooppunten Holendrecht en Badhoevedorp, inclusief de aanleg van een verdiept traject (open tunnel) van bijna 2 km lang. Dit deel van de A9 loopt door een dichtbevolkt gebied tussen Schiphol en Amsterdam, wat extra uitdagingen met zich meebrengt voor de verwerving van Geo-data langs dit drukke stuk snelweg.
Grondonderzoek
Het grondonderzoek zelf zal bestaan uit meer dan 1500 sonderingen, 90 diepe grondboringen, 150 handboringen en laboratoriumtests op geselecteerde monsters. Fugro zal deze ingewonnen Geo-data en andere gegevens bundelen in één geïntegreerd geografisch informatiesysteem (GIS) voor het optimaliseren van projectmanagement, geotechnische analyse en advies.
Leonard Sands, Fugro directeur Land Site Characterisation Europa en Afrika: “Dit project is een uitstekend voorbeeld van Fugro’s consulting-led business, waarbij we onze technische expertise inzetten om het grondrisico in de ontwerpfase in kaart te brengen en daardoor te beperken om het succes van onze klant te waarborgen.”