Na een lange en zorgvuldige procedure is Fugro akkoord gegaan met de verkoop van hun Klic-diensten. “De diensten en software passen niet binnen de huidige strategie van Fugro. Wij zijn blij met de overgang van deze activiteiten naar The People Group waarbij de continuïteit van de organisatie, de werkgelegenheid voor onze collega’s en de verdere ontwikkeling van de diensten kan worden gewaarborgd. Het geeft vertrouwen dat onze klanten optimaal gebruik kunnen blijven maken van deze dienstverlening”, aldus Huug Haasnoot, regional business line director bij Fugro.
Aanvulling portfolio
Viktor de Haan, directeur Software en Trainingen bij The People Group: “Voor ons betekent deze overname de uitgelezen mogelijkheid om onze bestaande diensten aan te vullen en daarnaast onze kennis via nieuwe medewerkers uit te breiden. Deze overname past perfect in onze strategie om de dienstverlening en productlijnen voor werkprocessen met en van onze klanten verder te stroomlijnen. Hiermee boren we nieuwe klanten aan binnen bestaande sectoren zoals de gemeentelijke overheid, vastgoed beheerders, grondroerders en aannemers waarin we al sterk vertegenwoordigd zijn. We sluiten andere overnames op termijn dan ook zeker niet uit. Onderdeel van deze overgang is de overname van betrokken medewerkers. Hiermee kunnen wij de kennis van het product voor de toekomst waarborgen en verder aanvullen met nieuwe kennis en het uitgebreide portfolio van TPG.”
Fugro en TPG hebben afgesproken om in de eerste periode van 2020 de tijd te nemen voor een gedegen technische overgang van alle diensten, met focus op continuïteit en zekerheid. De namen Klic in Service, Klic-Robot en Graafmanager blijven gehandhaafd. De medewerkers die overgaan trekken in bij hun nieuwe collega’s van The People Group in Nieuwkuijk.